dinsdag 23 augustus 2016

Ikea-gids

Er wordt een Ikeagids thuisbezorgd. Geadresseerd: “Aan de bewoners van” enz. Toch zit er een duidelijke antireclamesticker op de brievenbus. Gevraagd om commentaar zegt Ikea dat dat beschouwd wordt als normale post. Maar, voegt Ikea toe, als ik het niet wil ontvangen, dan kan ik me afmelden bij de Post.  

Dus:

om hun bagger niet te ontvangen moet IK me ergens gaan afmelden? Is dit niet de omgekeerde wereld?
Mag ik van een grote onderneming niet een beetje fatsoenlijk gedrag verwachten? Ik heb het maar bij de Reclamecodecommissie gemeld. Dat leek me beter.

7 opmerkingen:

  1. Ben dol op die bagger, alle papier werk gebruik ik voor de kattenbakken , waar het hoort !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kreeg er ook een. Heb ooit een keuken gekocht bij hen. Dacht dat ik m daarom kreeg. Oud papierbak is geduldig.
    Goed dat je protest aantekende. Omgekeerde wereld inderdaad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zooooooooo. Ach je kunt het blad ook gewoon bij het oud papier doen. Bij ons in het dorp heeft een basisschool daar weer baat bij.
    Maar ik begrijp je wel. Het is een principe kwestie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het blad is al meegenomen door de vuilniswagen.
      Maar het is i.d.d. een principekwestie.
      Denk ook eens even aan de verspilling van grondstoffen die hiermee gepaard gaat: papier, inkt, e.d.

      Verwijderen
  4. Vuilniswagen? Je had het naar de papierbak horen te brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Papier uit de papierbak wordt apart ingezameld en gerecycled.

    BeantwoordenVerwijderen