zaterdag 3 september 2016

Mart Visser

-In haar zaterdagcolumn schrijft Leonie Breebaart onder andere: “Wat we van waarde achten, hangt af van de informatie die we binnenkrijgen.” Daar heeft ze wel gelijk in; alleen is het journaille in het algemeen weinig geïnformeerd. Er is behoefte aan kopij en dan is het al gauw goed. Zo blijkt ook dat in haar eigen krant van vandaag, Trouw.  
De bijlage ‘Tijd’ is deze keer grotendeels gewijd aan mode. Ik zou haast zeggen: ‘en dan weet je het wel.’  En jawel, er komt een ontwerper aan het woord, vier bladzijden lang. Met grote kleurenfoto’s. Het is de beruchtste levende couturier sinds het overlijden van Frans Molenaar. Het is Mart Visser, even berucht als Molenaar om zijn gebruik van bont. Hij werd zelfs gekozen tot ‘Dom Bontje van 2015’. Recenter hebben we niet. Zie bijv.:
http://www.nu.nl/achterklap/4192641/mart-visser-bont-dieren-gekozen-dom-bontje-2015.html  
De redactie weet dat niet of interesseert dat niet. Hoe competent ben je dan, hoe fatsoenlijk? 
En hier blijft het niet bij. Visser vertelt dat hij is getrouwd met een zekere Job. “Job is een compleet ander iemand dan ik. In alles: postuur, interesses, smaak. ( ) HIJ JAAGT.“ 
De vraag rijst hoeveel aanwijzingen deze redactie (i.c. Harmen van Dijk) moet hebben om iemand niet te willen opnemen in de kolommen. Wanneer is de maat vol?

1 opmerking:

  1. Ja, dit vind ik ook walgelijk.....zeker na alles wat nu bekend is over de bonthandel.
    Het excuus 'dat het geen issue MEER is' klopt ook van geen kant.

    Bont in mode is overbodig, temeer daar men tegenwoordig immitatiebont kan maken dat niet van echt te onderscheiden is.

    Maar ja, ik beschik ook over een bontmuts...nog van de jaren begin '70. Toen was het nog geen issue en stond niemand er bij stil.
    Ik draag hem niet meer uiteraard, maar ik heb hem nog wel steeds bewaard.....
    ..... en dat zal jij totaal niet begrijpen maar dat doe ik uit respect! ..want in de vuilnisbak stoppen vind ik alsnog een belediging t.o.v. het dier.

    BeantwoordenVerwijderen