maandag 28 november 2016

Chris Aalberts over Partijcongres (PvdD)

"Partij voor de Dieren: zeer strak geleide partij waar de partijtop zoveel mogelijk controle probeert te houden over zowel het programma als de kandidatenlijst."

http://politiek.tpo.nl/2016/11/28/partij-dieren-stukjesschrijvers-proberen-partij-stuk-schrijven/
 ***
Commentaar
Ik denk dat Aalberts het bij het rechte eind heeft. De keren dat ik het partijcongres bijwoonde ging het net zo. Ik moet erbij zeggen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik betwijfel of het bij de SP bijvoorbeeld heel anders aan toe gaat.

1 opmerking:

  1. Nou noem je wat: de SP! Deze partij staat van oudsher bekend als uiterst autoritair. De PVV is ook heel autoritair. Omdat er geen grote anarchistische beweging meer in Nederland is, ben je wel gedwongen om te stemmen als je niet wilt dat de VVD en de PVV het voor het zeggen krijgen en de dieren het kind van de rekening blijven.

    BeantwoordenVerwijderen