vrijdag 17 februari 2017

Kleine nachtmuziek

Kleine nachtmuziek
-
sta diep in de nacht voor mijn huis, wacht
op het glijdende licht van een koplamp, wacht
op het huis dat zich opent en sluit, de deur en
de muren het dak, hoe stil wacht het huis hoe
stil als de huid van mijn liefste die slaapt die
slaapt diep als de nacht, slaap dan mijn liefste
slaap zacht en wacht stil op me wacht op het
huis dat me wacht waar je slaapt als de nacht
deur muren en dak, vannacht wacht ik en ook
jij wacht de diepe nacht, diepe nacht lang
-
Jabik Veenbaas
 -------------------
-
Commentaar
Zo ongeveer - iets minder dramatisch - stond ik als 12-jarige te wachten in het portiek tegenover het huis van mijn allereerste vriendinnetje. Om een glimp van haar op te vangen.

1 opmerking:

  1. Een moderne variant op "s Nachts rusten meest de dieren" van Breero.

    BeantwoordenVerwijderen