zaterdag 25 januari 2020

SEBASTIAAN WOLSWINKEL

foto NOS
Sebastiaan Wolswinkel kent iedereen als de voorzitter van het bestuur van de Partij voor de Dieren. Hij werd door de collega's in het bestuur de laan uit gestuurd en, alsof het niet genoeg was, en passant als lid geroyeerd.
Te bedenken valt dat Wolswinkel ook nog voorzitter geweest is van de jongerenafdeling van de PvdD, P!nk. Niet echt een nobody dus. Enfin, ik haal de geschiedenis niet verder op.


Wat mij nu verbaast is dat ik nergens een verweer van hem vind. Hij heeft zich verzet tegen zijn ontslag en royement, is bij de Partij in beroep gegaan, en zal dus op z'n minst enig document overgelegd hebben. Nu hij zich niet publiekelijk ten overstaan van de leden op het Partijcongres mag uiten zou ik toch verwachten dat hij ergens zijn kant van de zaak belicht. Maar ik vind het niet. Wellicht had daar op het congres nog iets mee gedaan kunnen worden.

4 opmerkingen:

  1. Es ist eine alte Geschichte,
    Doch bleibt sie immer neu;
    Und wem sie just passieret,
    Dem bricht das Herz entzwei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Baren, Sebastiaan heeft hoor en wederhoor gehad bij de Commissie van Beroep.

    Of dat voldoende was is zondag voorgelegd aan de ledenvergadering en ongelooflijk genoeg nam de ledenvergadering daar genoegen mee

    ik niet .....

    .

    Partij voor de Dieren : Openheid, Transparantie en Democratie

    Waarom ik (nog) lid blijf van de Partij voor de Dieren ....

    Een slaaf aan het hof van de Sultan van Barbarije zou worden onthoofd. Om dat te voorkomen bood hij de Sultan aan om zijn paard te leren zingen. De Sultan was verbaasd over de aanbod en reageerde uiteindelijk met een "Ja, je hebt daar een jaar de tijd voor". Terug in het slavenverblijf vroegen de andere slaven "Waarom heb je dat aangeboden? dat kan toch niet? een paard zal toch nooit kunnen zingen?" Waarop de eerste slaaf reageerde met : "Ach, ik word in ieder geval het komende jaar niet onthoofd. Er kan in die tijd veel gebeuren. Wie weet gaat de Sultan dood. Wie weet ga ik dood. En wie weet : misschien leert het paard wel zingen " ;-)

    Er komen dit jaar nog 2 PvdD ledenvergaderingen : in de zomer met de verkiezing van de partijleider, in het najaar over Plan B en de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart 2021.

    Nu je PvdD partijlidmaatschap opzeggen is stemrecht kwijt. De ALV van afgelopen zondag 26 januari was tenenkrommend. Openheid, Transparantie en Democratie? Helaas, nee. Maar zeg nooit nooit, zeker in de politiek niet. BLIJF LID !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor commentaar. Ik denk dat ledenvergaderingen een formaliteit zijn, het lid heeft niets in te brengen en dat vindt het ook wel best. Het is vooral een sociale gebeurtenis, waar je elkaar weer eens ziet en de onderlinge band versterkt. Je moet wel een die-hard zijn om daar een hele dag voor op te offeren.

      Verwijderen
  3. Beste Barend

    Op het PvdD partijcongres van 26 januari jl hebben we aan den lijve ondervonden hoe het partijbestuur en het partijburo met ons omgaat

    Graag verwijs ik naar de 14 moties die door het partijbestuur zijn geweigerd voor te leggen aan de ALV omdat ze "onjuistheden" bevatten. Niet 1, 2 of 3 maar dus VEERTIEN moties zijn zo geblokt.... Het standaard mailtje was :

    >>> Omdat de constateringen en overwegingen waarop je je motie baseert onjuist zijn kan je motie niet in behandeling genomen worden en zal je motie ook niet gepubliceerd worden <<<

    Onjuist ? Wie bepaalt wat juist is ? het partijbestuur ? Lees George Orwells "1984", dit is dus de "Denkpolitie" in actie....

    Ook de meerdere malen en door meerdere personen gemaakte koppeling van "wie tegen dit bestuur stemt is tegen de dieren", "de dieren huilen" is mij ernstig in het verkeerde keelgat geschoten

    BeantwoordenVerwijderen