dinsdag 1 november 2016

Centraal-Station Amsterdam



Het stationsplein is eindelijk opgeknapt, maar helemaal af zal het wel nooit worden. Ervoor liepen wat koppeltjes met rode hesjes aan. Het was nu eens geen colportage voor Reumafonds of Hartstichting, nee met grote witte letters op die hesjes luidde de boodschap: BIDDEN HELPT. Niet gek natuurlijk, want als toerist heb je altijd wel wat te vragen. Ik weet niet of dit in de plaats gekomen is van de Wachttoren die je daar vroeger altijd zag. Politie zag ik niet, alleen twee beveiligers.
Het in- en uitchecken is erg eenvoudig geworden. Je wilt niet meer terugdenken aan het gefrommel met de strippenkaart, en de armetierige stempeltjes. De treinconducteur riep om dat de trein conform de dienstregeling, op tijd, vertrokken was. NS-humor.

3 opmerkingen:

  1. Erna van der Ploeg01 november, 2016 13:24

    Ik had het bidden helpt in het Engels geschreven. Praying helps voor de toeristen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vermoedelijk beheersen die mensen het Engels niet of niet voldoende.

      Verwijderen
  2. Als een poes van mij in de mand moet worden gestopt voor een dierenartsbezoek, dan gaat het mij gemakkelijker af als ik erbij bid.

    BeantwoordenVerwijderen