dinsdag 23 juli 2019

FEMKE en de PARTIJ VOOR DE DIEREN (1)

Een voortreffelijk interview in het AD met de vertrokken Femke Merel van Kooten. Opnieuw blijkt, voor de zoveelste maal, dat de akelige christelijke ethiek de boventoon voert in de Partij voor de Dieren. Ik heb het vaker geconstateerd, maar het wordt steeds ontkend en tegengesproken. Hier dan het laatste nieuws, inside information! Citaat: “In het begin van haar Kamerlidmaatschap wilde Van Kooten voor een motie stemmen waarmee de NIP-test voor alle zwangere vrouwen zou worden vergoed. De test, die onder meer het syndroom van Down bij ongeboren kinderen aantoont, draagt volgens Van Kooten bij aan de keuzevrijheid voor vrouwen. Maar de fractie eist dat zij tegenstemt. ,,Marianne Thieme vond dat dit een opmaat was naar een maakbare samenleving waarin alleen perfecte mensen welkom zijn. Maar ik vind dat iedere moeder, ongeacht haar inkomen, het recht heeft om te testen en een bewuste keuze te maken.’’ Maar de laatste maanden ben ik op het gebied van abortus, homorechten en zelfs het verdedigen van de evolutietheorie tot de orde geroepen.“


5 opmerkingen:

  1. Akelige christelijke ethiek als je tegen eugenetica bent? Bedenk dat ouders onder maatschappelijke druk kunnen komen te staan om een kindje in wording met een afwijking te laten doden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. “Is de kans van 80 procent op erfelijke borstkanker voldoende reden om embryoselectie toe te staan?”

      https://www.partijvoordedieren.nl/standpunten/embryoselectie

      Verwijderen
    2. Nee, ik vind dat geen reden voor embryoselectie. Iemand met een erfelijke aanleg voor kanker kan medisch worden gecontroleerd,zodat de ziekte tijdig wordt ontdekt. Een vrouw kan er ook voor kiezen haar borsten te laten amputeren en desgewenst tegelijk een borstreconstructie te laten uitvoeren. Ik zal zo dadelijk de website van de PvdD bekijken in verband met embryoselectie.

      Verwijderen
    3. Heel goed. Maar mij interesseert hoe de Nederlandse kiezer in het algemeen aankijkt tegen de PvdD-standpunten. Wat zet de Partij op het spel? Ik vrees dat niet veel (jonge) vrouwen er warm voor lopen. NB. E.s. betreft niet de moeder maar de dochter(s).

      PS. Uiteraard is de PvdD ook tegen de donorwet.

      Verwijderen
  2. Natuurlijk weet ik dat embryoselectie ook de dochters betreft en niet alleen de moeder. De dochters met aanleg voor borstkanker kunnen de door mij genoemde maatregelen treffen. Mensen met een erfelijke aanleg voor darmkanker kunnen ook worden gescreend. Ik zie niet in waarom een kind met een borst- of darmkankergen niet geboren zou mogen worden. Op dit punt ben ik het dus volkomen eens met Marianne Thieme c.s. Trouwens op meer punten. Waarom naar het pijpen dansen van de doorsneekiezer, die vlees eet?

    BeantwoordenVerwijderen