dinsdag 20 februari 2018

ANNECHIEN

Wat ik zo leuk aan het NOS Journaal vind, is het loopje van Annechien. Ernstig kijkend pendelt ze tussen haar lessenaar en een of meer schermen op de achtergrond. Ze doet het zo natuurlijk mogelijk, maar let op: het is voorschrift ! En wel van Marcel Gelauff, de hoofdredacteur. Het Journaal, de presentatie ervan, moet hedendaags, dus ‘dynamisch’ zijn. De dynamiek van het wereldgebeuren teruggebracht tot het loopje van Annechien.
 
Er zal meer over te zeggen zijn, maar ik zie het te weinig om dat te kunnen doen. Zo vraag ik me bijv. af of de patronen die ze moet lopen, ook aangeduid zijn op de vloer, onzichtbaar voor de kijker. Het moet namelijk niet te wild worden, want dat zou de kijker weer in verwarring kunnen brengen. 
 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb moeite met het slechte Nederlands van de NOS nieuwslezers. Niet dat hij, nee, datie. Bijna nooit worden de woorden fatsoenlijk afgerond. De 'n' blijft ergens hangen. Irritant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik luister het meest naar het radiojournaal (in de auto). Grote ergernis daar is het tempo waarin de bulletins gelezen worden. Pauzes worden niet of nauwelijks gemaakt, alles wordt achter elkaar de ether ingeslingerd. Regie ontbreekt kennelijk. Onbegrijpelijk.

      Verwijderen