dinsdag 27 februari 2018

PARKEERBOETE


Wegens foutparkeren krijg ik een boete van € 70 thuisgestuurd. Ik ben me van geen kwaad bewust en bel op. Krijg te horen dat het om overtreding van ‘zoneverbod’ gaat. Ik kan schriftelijk bezwaar maken en doe dat ook. Ik vind het bedrag buiten proportie en verzoek gemotiveerd kwijtschelding resp. vermindering. Als antwoord krijg ik een brief waarin staat dat geen rekening gehouden kan worden met persoonlijke omstandigheden. Dat roept bij mij de vraag op met welke omstandigheden dan wel rekening kan worden gehouden. M.a.w. wat voor zin heeft het bezwaar überhaupt mogelijk te maken?

Mijn probleem met deze gang van zaken is eigenlijk principiëler. De hele boeteprocedure verloopt elektronisch. Inzet van personeel is minimaal. Natuurlijk zijn er wel kosten, maar dat is niet meer te vergelijken met een diender die een bon uitschrijft. Etc.
Daarom begrijp ik niet waarom er dan nu niet meer service verleend wordt. Waarom geen rekening houden met persoonlijke omstandigheden? Waarom geen betere uitleg?
Ik kan wel aan de gang blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten