dinsdag 9 juni 2020

KARIN SLAUGHTER


Karin Slaughter is een succesvolle Amerikaanse schrijfster van thrillers. Ze had dit weekend een groot interview in een Nederlandse krant, naar aanleiding van een nieuw boek. Ik was een beetje nieuwsgierig gemaakt en bekeek haar website. Soms kun je dat maar beter niet doen. Ik had namelijk de indruk dat ze van dieren houdt, m.n. katten, maar als dat al zo is dan behoeft dat nuancering. Want diep weggestopt op haar website kwam ik het volgende tegen.

ORGANISATIONS I SUPPORT:

Help monkeys help the diabled. (https://monkeyhelpers.org/)



Dit blijkt een variatie op de hulphond te zijn. Hier worden capucijner-apen getraind om gehandicapten te helpen.
Ik weet niet of dat in Nederland ook gebeurt, ik hoop het niet. Natuurlijk moeten gehandicapten zoveel mogelijk geholpen worden, met goede, humane zorg. Maar niet met een hulphond, laat staan met een aap. 
Stichting Aap heeft er weer een klus bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten