donderdag 3 mei 2012

Ich bau' Dir ein Schloss


Helene Fischer
En zo rol je van het een in het ander. Erica begint over Schlagers. Dat herinnert mij aan het interview vorige week in Trouw met de advocaat Theo Hiddema. Zoals welhaast alle gearriveerde strafpleiters een uiterst zelfingenomen man. Maar tot mijn verbijstering noemde hij ineens midden in het verhaal zijn voorkeur voor …………WDR4!  Naar die populaire Duitse radiozender luister ik al jaren, ongeveer als enige in West-Nederland, doordat hij hier alleen maar via de kabel te beluisteren is, en ook nog eens omdat Duits niet in de mode is. Maar Hiddema bleek zelfs zo’n echte fan geworden te zijn dat hij de naam noemde van een zangeres die hij graag hoort: Helene Fischer. Ik liet hem weten iets minder van haar gecharmeerd te zijn, maar wel geïnformeerd te hebben naar details uit haar biografie. Zij is nl. diep in Rusland geboren. Haar impressariaat stuurde me echter een nietszeggend verhaaltje, maar met wel een grote foto van haar plus handtekening!

Voor de liefhebber  - hier - een charmant clipje, niet van Helene, maar van Jürgen Drews, 'Ich bau' Dir ein Schloss'.

3 opmerkingen:

  1. Haagsche Hennie strikes again!30 april, 2012 19:48

    Es gibt doch nur EIN Schloss! Von unser Heinchen!
    http://www.youtube.com/watch?v=0o7UMkXsvKo
    Zou je dit pedo-pop kunnen noemen? Het is maar een vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komisch! Ja, het vrouwtje zien de oosterburen het liefst opgesloten in een slot, uiteraard omringd door een slotgracht.

      Of is Schloss ook paleis?

      Het gouden keeltje (Hein Simons) nadert nu de 60.

      Verwijderen
  2. Haagsche Hennie01 mei, 2012 19:00

    Ik denk meer aan het slot in de zin van het clausuur. Eindelijk rust aan mijn kop.

    BeantwoordenVerwijderen