zaterdag 23 juni 2012

Wat trek ik aan vandaag?

Geboeid kijk ik altijd naar de kleding van roomskatholieke geestelijken: daar is nl. wat aan af te zien. Ik weet niet of ze aan mode onderhevig is, maar hoe dan ook: vandaag zie ik een foto van de paus en een van voormalig kardinaal Alfrink. Ze hebben allebei ongeveer hetzelfde tenue aan: een tot op de schoenen reikende mantel, van voren afgezet met knoopjes. Ik zeg: afgezet, want het kan niet anders dan dat dit kledingstuk over het hoofd wordt aangetrokken. Alfrink is in het zwart waardor de lange rij w i t t e knoopjes nog beter uitkomt dan op de foto hierboven.

Wat eronder gedragen wordt blijft de vraag, net als bij de kilts van de Schotten.

Feestelijker zijn de beide heren hieronder uitgedost. De rechter heeft zelfs voor k a n t gekozen! De linker houdt het bij een plooirokje, met een kekke hoed!

Traditioneel vrouwelijke kledij, die vooral vermijdt de aandacht op het geslacht te vestigen.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten