vrijdag 13 oktober 2017

TIJS VAN DEN BRINK



Gisteren sprak Tijs van den Brink met Eva Meijer op de radio in ‘Dit Is De Dag’. Prime time! Aanleiding natuurlijk haar a.s. promotie over Dierenrechten en Democratie. Hij deed dat redelijk. Eva is trouwens niet op haar mondje gevallen.

Bij de aftiteling liet Tijs zich plompverloren ontvallen dat leeuwen ‘gevaarlijk’ zijn. Ik heb hem gevraagd hoe hij dat weet. Geen antwoord, ongebruikelijk voor hem. Hij liet daarmee op de valreep wel zien dat hij weinig van Eva begrepen had. Want hoe wèèt Tijs dat een leeuw gevaarlijk is? Is hij soms achterna gezeten?

Naar mijn mening is een leeuw is niet gevaarlijker dan Tijs van den Brink. Zolang je maar niet zijn huis of territorium binnendringt.  

Verder valt de vergelijking in alle opzichten ten nadele van Tijs uit. Een leeuw is sterker, sneller – ook op z’n racefiets houdt Tijs het dier niet bij. Geharder. Alle zintuigen zijn beter ontwikkeld. Kortom: in jungle en savanne kun je maar beter niet Tijs van den Brink zijn.

7 opmerkingen:

  1. "Ik zie mij op mijn sterfbed, eindelijk tot rust
    al die nare angsten van me eindelijk gesust
    en denk terwijl mijn dierbaren droevig om mijn sponde staan
    wel fijn dat ik het nooit met andries knevel heb gedaan.

    Dan sta ik voor de hemelpoort en wordt daar opgewacht
    door god enzo en oh mijn hemel, als ik het niet dacht
    ik zie hem staan en god zegt; je mag heus naar binnen gaan
    maar pas als je het eerst ...

    Brigitte heeft dat nou met Andries Knevel, maar ik heb dat met Tijs van den Brink.........Oh ja, en mijn zus Diana Charité zit na al die jaren nog steeds te kwijlen bij de gedachte aan Hansje van Mierlo....Ze vindt Jesse nu eenmaal te jong...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had Diana toch wat beter moeten opletten. Kansen genoeg, zo lijkt het. Immers:

      In augustus 1961 trouwde Van Mierlo met Anna Los. In 1963 gingen zij uit elkaar.
      In 1964 trouwde Van Mierlo met Olla van Maasdijk. Ze gingen in juni 1984 uit elkaar.
      In 1985 had Van Mierlo een relatie met Gretta Nieuwenhuizen.
      Hierna had hij tot 1997 een relatie met Aafke van der Made.
      Van 1999 tot 2010 had Van Mierlo een relatie met de schrijfster Connie Palmen.

      PS. De laatste 10 jaar van zijn leven leefde hij met een getransplanteerde lever.

      Verwijderen
  2. Daar kan Tijs het mee doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelfs het vuurwapen is niet uitgevonden door Tijs van den Brink.
      Welbeschouwd blijft er inderdaad weinig over van TvdB.

      Verwijderen
  3. Leuk gedicht van Haagsche Hennie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haagsche Hennie13 oktober, 2017 16:50

      Het is Brigitte Kaandorp: kijk maar even op YouTube.
      https://www.youtube.com/watch?v=2J2bdsRySec
      Mijn lijflied is echter:
      https://www.youtube.com/watch?v=JLNvBvJ-F00

      Verwijderen
  4. Arme Andries, maar als ondeugend liedje is het heel geslaagd. Mijn favoriete liedje van Brigitte Kaandorp is echter het ernstige "Kom dan bij mij".

    BeantwoordenVerwijderen