Foto: Felix Goetting |
Net als in het toestel van Turkish Airlines dat neerstortte
bij Schiphol zaten er drie mannen in de
cockpit van de Ilyushin (foto) uit Kazachstan, dat de landing op de luchthaven van New
Delhi, India, voorbereidde. Twee piloten, en een radioman die contact onderhield met de
verkeersleider op de luchthaven. Eén meer dan gebruikelijk. En ook hier ging het mis.
Tussen dit vliegtuig en een Boeing 747 uit Saoedi-Arabië zat driehonderd meter hoogteverschil. Zou genoeg moeten zijn, maar de Kazach hield zich niet aan de voorgeschreven hoogte en daalde zo ver dat hij de Boeing raakte. Beide stortten neer van ca. 4 km hoogte.
Grootste mid-air borsting in de geschiedenis (1996), met 349 doden. Het schijnt dat de beide piloten te druk waren met de landing en niet luisterden naar de informatie van hun radioman.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigbotsing_bij_Charkhi_Dadri
Tussen dit vliegtuig en een Boeing 747 uit Saoedi-Arabië zat driehonderd meter hoogteverschil. Zou genoeg moeten zijn, maar de Kazach hield zich niet aan de voorgeschreven hoogte en daalde zo ver dat hij de Boeing raakte. Beide stortten neer van ca. 4 km hoogte.
Grootste mid-air borsting in de geschiedenis (1996), met 349 doden. Het schijnt dat de beide piloten te druk waren met de landing en niet luisterden naar de informatie van hun radioman.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigbotsing_bij_Charkhi_Dadri
Geen opmerkingen:
Een reactie posten