dinsdag 4 april 2017

GROENLINKS revisited

-.In 2015 werd de Partij voor de Dieren in de Eerste Kamer dwarsgezeten door GroenLinks, dat de PvdD geen extra zetel gunde. De laagheid van GroenLinks werd door Roos Vonk aan de kaak gesteld. Zij stemt bij regionale verkiezingen niet meer op GL (indien PvdD niet mogelijk is). Het waait niet over, wat mij betreft. Natuurlijk is het afgunst: de ander niets gunnen. Het komt te dichtbij. Dan steunt GroenLinks nog liever het CDA. Zo smerig is politiek, zo ‘hoog’ hebben politici hun beginselen zitten. Uiteraard kan ik niet uitsluiten dat omgekeerd hetzelfde gebeurt: dat PvdD GroenLinks zou dwarszitten. PvdD en GroenLinks verhouden zich ten opzichte van elkaar als PvdA en SP. Het is de rechtzinnigheid die we kennen van Calvinistische groeperingen, die niet alleen leidt tot ieder zijn eigen politieke partij maar daarbij ook nog eens elkaar het licht in de ogen niet gunnen. http://www.joop.nl/opinies/macht-en-competitie

4 opmerkingen:

  1. In mijn gemeente doet de Partij voor de Dieren niet mee aan de raadsverkiezingen (de SP ook niet). De PvdD heeft GL niet dwarsgezeten; de rest is speculatie. In elk geval heeft GL het voor mij verbruid en stem ik bij de komende gemeenteraadsverkiezingen op de Partij van de Arbeid, die trouwens wel een steuntje kan gebruiken. Het is belangrijk dat er weer een grote sociaal-democratische partij komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De PvdA probeert kiezers bij de PVV weg te halen door zich harder op te stellen tegen islamitische immigranten. Misschien is de ChristenUnie een redelijk alternatief als de PvdD niet meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja, de politiek. De PvdA wenste nooit iets met de SP van doen te willen hebben. Zie het resultaat. Ik heb nu wel PvdA gestemd: ik houd van splinterpartijen ( en ter herinnering aan Joop den Uijl).
    GroenLinks zag altijd de oplossing in biobrandstof; daarom heb ik ze nooit gestemd. ("zonnebloemen zijn óók mooi")

    BeantwoordenVerwijderen