maandag 2 juli 2012

Geldautomaat

Ik ga even gauw geld uit de muur halen maar helaas… een vrouw is me net te snel af. Geduldig wacht ik mijn beurt af. Als ze vertrokken is, check ik gewoontegetrouw nog even het apparaat en voer dan mijn betaalpas in, gevolgd door de pincode. Net als ik denk dat ik het gewenste bedrag moet intypen, verschijnt de mededeling op het scherm: “Uit veiligheidsoverwegingen is uw pas ingenomen.”
Ik kan het niet geloven, en verwacht elk moment mijn pas terug te zien. Maar nee hoor, niks. Er zit niks anders op dan onverrichter zake heen te gaan, met nog zo’n vijf euro in de portemonnee. De volgende klant staat alweer bij de automaat. Het is geen weekend, zoals meestal bij dit soort calamiteiten, maar wel dinsdagmiddag, 17.00 uur.

Telefonisch wordt me door een bankmedewerker medegedeeld dat het erop lijkt dat mijn pas geskimd is. Vandaar uit veiligheidsoverwegingen ingenomen en geblokkeerd.

Omdat ik weinig pin vraag ik me af waar dat skimmen gebeurd kan zijn. Vandaag kreeg ik daarop van een andere bankmedewerker het antwoord. Het kan gebeurd zijn bij een onbemand tankstation, waar dan ook nog geen camera aanwezig is. Dat kan heel goed kloppen want ik tank altijd onbemand, met betaalpas. Nu moet je daar dus niet alleen meer het apparaat ‘controleren’ maar je ook nog ervan vergewissen of er cameratoezicht is. En dan nog maar hopen dat het goed gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten