maandag 24 maart 2014

Gelukkig worden

Gelukkig worden gaat zo:

  • ·        Uitkijken met oversteken, links rechts links,
  • ·        niet dieper dan tot je knieën in zee,
  • ·        messen niet scherp slijpen,
  • ·        nooit met een schaar voor je uit lopen,
  • ·        niet rennen op een natte vloer,
  • ·        niet lezen bij slecht licht,
  • ·        geen zware dingen tillen,
  • ·        geen klarinet of saxofoon spelen (longemfyseem),
  • ·        niet in een zeilboot stappen,
  • ·        niet eten voor je gaat zwemmen,
  • ·        niet meerijden in de auto van ouders van vriendinnetjes (je weet niet of ze kunnen rijden en de meeste mensen kunnen dat niet!),
  • ·        niet naar harde muziek luisteren,
  • ·        niet schreeuwen,
  • ·        niet met onbekende mensen praten,
  • ·        nooit eten weggooien,
  • ·        niet op hoge ladders klimmen,
  • ·        niet hard fietsen,
  • ·        niet rolschaatsen zonder je knieën, je ellebogen en je hoofd te beschermen,
  • ·        geen stelten lopen,
  • ·        geen ballet (krijg je uitgedraaide voeten van),
  • ·        geen voetbal (slecht voor je meniscus),
  • ·        niet snel praten (ga je van stotteren),
  • ·        niet zonder maillot in de buitenlucht (blaasontsteking),
  • ·        niet de verwarming te hoog zetten (gewenning),
  • ·        niet een te heet bad nemen (slecht voor je bloedsomloop),
  • ·        niet paardrijden,
  • ·        geen vreemde honden aaien,
  • ·        nooit het gas aansteken als een raam openstaat (tocht kan het vlammetje doen uitgaan),
  • ·        geen schoenen bij Zwartjes kopen,
  • ·        geen huiswerk maken met de radio aan,
  • ·        nooit zonder kloppen de werkkamer binnen komen,
  • ·        nooit als eerste het ijs op,
  • ·        niet zonder handschoenen schaatsen,
  • ·        geen sneeuwballen gooien,
  • ·        niet vechten,
  • ·        niet boos, verdrietig of jaloers zijn
  • ·        geen koolraap eten, nooit koolraap!
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
Bron: Saskia Goldschmidt






2 opmerkingen:

  1. en het belangrijkste: NEEM EEN KAT! (oftewel laat een kat jou uitzoeken als zorgmens in het plaatselijke asiel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder heeft mij voor veel van genoemde punten gewaarschuwd. Verder sluit ik mij aan bij Maria. Mijn laatste poes is overleden en over ruim een week neem ik twee poezen uit het asiel, met wie ik al heb kennisgemaakt. Het zijn een moeder en dochter. Ik heb de indruk dat ze mij wel willen hebben. Ik heb overigens meermalen meegemaakt dat een poes mij uitzocht nog voordat ik een keuze had gemaakt. Ik had toen geen keus meer. De liefde tot de kat is ieder aangeboren. Een poes is voor mij een van de belangrijkste voorwaarden voor een gelukkig leven.

    BeantwoordenVerwijderen