vrijdag 17 juli 2015

Thierry Baudet

-Thierry Baudet doceert aan de Leidse universiteit, wat is niet helemaal duidelijk. Rechtsfilosofie?

Eén ding is duidelijk: een onfrisse figuur.

Onder een stortvloed van woorden, liefst met een (quasi-)filosofische inslag, verdedigt hij conservatieve standpunten. Dat zou tot daaraan toe zijn, ware het niet dat dit bijv. mede inhoudt een verheerlijking van het stierengevecht, onder de titel ‘Het gevecht met de stier’, zie hier.

Vandaag loopt hij in zijn column een beetje vooruit op Sint Hubertusdag, 3 november. In de krant zijn verslag van een ganzenjacht. Onder de titel ‘Ik mis de schaduwen over de velden’ schrijft hij o.a. dit als motivatie:

“(…) zoektocht die ik onderneem naar een actievere, levende verhouding met de natuur. 
Ik mis het gevoel bij de seizoenen, het beleefde jaarritme; de oogstmaand en de schaduwen over de velden; en ook mis ik het levende wezen achter het verpakte stukje vlees van de supermarkt. Ik wil het dier meemaken voordat het op mijn bord ligt.”

Met dit ziekelijke geschrijf vult de man zijn kolommen.

1 opmerking: