dinsdag 2 juni 2015

Maaltijdsalade

AH verkoopt vegetarische maaltijdsalades. Op het wikkel wordt dat aangegeven met een groene letter V. De mozzarellasalade heeft geen V, maar achterop lees ik bij de ingrediƫnten dat vegetarisch stremsel gebruikt is.
Aan de receptie staat een ervaren medewerkster wie ik de vraag voorleg: “Waarom geen V op deze salade?” Ze bestudeert het etiket aandachtig en kijkt me dan lachend aan. “Ik geloof dat u een lacune in ons assortiment ontdekt heeft! Slingers ophangen!
Ze noteert de gegevens en mailt die naar Zaandam. Over een dag of drie weten we meer.

*** 

5 opmerkingen:

  1. http://voordierenblogger.blogspot.nl/search?q=mozzarella

    Kan dit een reden zijn? Misselijkmakende praktijken rondom Mozzarella.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erna, helaas kon ik niet op de site komen die jij hebt vermeld. Ik herinner mij dat in een Italiaanse buffelhouderij sprake was van ernstige verwaarlozing van de dieren. Een Nederlandse buffelhouder zorgde wel goed voor de buffels. Probleem is dat je vaak niet weet waar de mozzarella vandaan komt. Overigens schijnt mozzarella dioxine te bevatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eet geen mozarella,want je weet (niet) hoe de buffels geleden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veganisme is het beste, niet alleen voor de dieren, maar ook voor de mensen, die door dierlijk voedsel te veel dioxine binnenkrijgen. Wel is het noodzakelijk dat veganisten een vit. B12-supplement innemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie bewijst dat het om mozzarella met plantaardig of microbieel stremsel gaat, en niet het enzyme uit de lebmaag van kalveren?.

    Zo gemakkelijk is het niet, hoor!!!!

    http://www.vegetariers.nl/bewust/veelgestelde-vragen/welke-kazen-zijn-vegetarisch

    BeantwoordenVerwijderen