woensdag 25 september 2013

'De Nieuwe WilderniX': Oostv.plassen (ingezonden)


Waardering voor de natuur in Nederland meer status geven is heel mooi.

Maar als dat inhoudt dat er elk jaar duizend grote grazers de hongerdood sterven en de rest van de dieren bijna dood gaat van ellende, wordt het tijd dat de beheerders van de Oostvaar­dersplassen aangepakt worden.

Als de professionele dierhoude­rij dieren verwaarloost, moet zij zich voor de rechtbank ver­antwoorden en moeten worden de die­ren worden afgevoerd.

Nu moet dat die­renleed ook nog verheerlijkt worden met een film!

Ik ben er twee keer geweest, maar als je die dode dieren en al die afgekloven bomen ziet, word je naar van die natuurver­heerlijking waar de stadsmens over praat. 
***

Zie ook:

http://www.youtube.com/watch?v=FWvFAGWwmeg

3 opmerkingen:

  1. En de Partij voor de Dieren liet deze dieren verrekken. Daarom heb ik destijds mijn partijlidmaatschap opgezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er wordt (vooral door jachtliefhebbers) altijd zeer dramatisch gedaan over dieren die in de natuur sterven. De natuurlijke selectiedood lijkt echter erger dan die is. Een stressvolle en pijnlijke dood door een kogel zou wel eens heel wat erger kunnen zijn. In de literatuur wordt de hongerdood beschreven als een zachte dood, waarbij het uiteindelijke overlijden doorgaans plaats vindt in een toestand van high zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt duidelijk nooit een dier in de ogen gekeken dat bezig is aan honger of kanker te sterven. Een goed gericht schot kun je vergelijken met euthanasie op je kleine huisdieren bij de dierenarts. Niet dat ik van schieten houd: ik geef de voorkeur aan sterilisatie of de anticonceptiepil in voer of aan verruiming van het gebied waar de dieren naartoe kunnen gaan. Ik ben geen natuuraanbidster, omdat ik de natuur een wrede schoonheid vind, die eerder door de duivel dan door God lijkt te zijn geschapen. Hoe dan ook: als je dieren op een omheind terrein zet, heb je een zorgplicht jegens hen, net zoals je die voor je hond of poes hebt.

    BeantwoordenVerwijderen