zondag 21 april 2013

Uitvaart


 

        Eigenlijk al van mijn kindertijd af
        denk ik aan mijn uitvaart.
        Ik zou willen dat iedereen dan
        gelukkig was, dat vreemde geluk
        om iets wat te mooi is, wat pijn doet.
 
        Ik heb mij daarbij muziek voorgesteld,
        een klagende hobo van Albinoni,
        of dat ik op een bandje voor jullie
        een stoïsch, dankbaar gedicht voorlas;
 
        maar eigenlijk hoop ik dat het mei zal zijn
        onder hoge beuken, en heel stil,
        en dat dan opeens twee zwartkopjes gaan zingen
        tegen elkaar in. Laat dan niemand spreken,
        want iets mooiers, iets ontroerenders
        bestaat er niet op aarde.
 
---------- 
       
 
 Hans Warren
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Een zonnige maar tamelijk koude dag in april.... en vandaag hoorde ik de zwartkoppen zingen; bijgestaan door de fitissen, tjiftjafs en roodborsten.

    BeantwoordenVerwijderen