vrijdag 24 mei 2013

Vlees: onsmakelijk, verwerpelijk

Paulien Cornelisse

Waarschijnlijk heerst er vanuit de vleesverwerkende industrie ook een zekere paniek dat ze iets aan de man moeten brengen wat door een toenemend aantal mensen als onsmakelijk of zelfs verwerpelijk gezien wordt.
 
Croma deed deze ludieke poging: „Hoe maak ik mijn kiplekker?” Ik zie hierin dezelfde worsteling die geheerst moet hebben op het reclamebureau dat een spray voor ‘de derde oksel’ op de markt moest brengen.
Onlangs zag ik in een restaurant bij het kindermenu de ‘jabadabadoe-kluif’ staan.
 
Vrolijkheid kan zo treurig maken.
 
 
Paulien Cornelisse (fragment)

 

1 opmerking:

  1. Het paardenvleesschandaal heeft ervoor gezorgd dat verscheidene mensen uit mijn omgeving nu liever vegetarisch eten. Ik vind het wel jammer dat ze hun eigen gezondheid belangrijker vinden dan het leven van dieren en om egoïstische redenen het vlees laten staan. Enfin, het doel heiligt de middelen.

    BeantwoordenVerwijderen