maandag 24 december 2012

Veganisme

De e-mails en nieuwsberichten die mij jaarlijks bereiken, waarin het woord ‘veganisme’ voorkomt, zijn niet gering in aantal. Over vegetarisme daarentegen hoor je eigenlijk nooit wat. Het is de dood of de gladiolen, het veganisme en niks anders.

Vanochtend, de dag voor Kerstmis, was ik in het (wijk)winkelcentrum waar het vrij druk was. Het drukst was het bij…...... de slager.
De zaak heeft een middenmaat, niet groot niet klein. Ik telde zeven of acht verkopers achter de balie. Ervoor stonden enige rijen wachtenden. Ik kon mijn ogen haast niet geloven.

Het deed me onmiddellijk denken aan dierproeven. Daar hoor ik nooit iemand over.

Het resultaat lijkt hetzelfde. Of je je er nu wel of niet druk om maakt, het heeft geen effect. Er is geen progressie, eerder regressie.
Het aantal dierproeven is dit jaar weer gestegen. De revolutie is niet uitgebroken, de Dam in Amsterdam staat niet vol mensen.
 ***

N.B. Barend is (slechts) 
vegetariër.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten