woensdag 16 oktober 2013

Petra Possel (Radio Kunststof)

Iedere avond, behalve vrijdag, is er ‘Radio Kunststof’. Publieke Omroep, radio 1. De avond begint om 18.30 uur met een doorgaans vervelend half uur discussie met Joost Eerdmans, daarna volgt een uur Kunststof tot 20.00 uur en de avond wordt uitgeluid met een half uur Margreet Rijntjes ('Twee Dingen'), een soort vervolg op Kunststof, van omroep MAX. Om half negen is de radio-avond voor mij meestal voorbij. Vanaf die tijd presenteert ene Willemijn Veenhoven voor BNN een programma voor de oudere jeugd – niet om aan te horen.

Kunststof wordt al zo’n 12 jaar gepresenteerd door Jellie Brouwer en Petra Possel, inmiddels allebei 50 jaar. Ze doen dat kundig. Ze praten een uurlang met een kunstenaar: musicus, schrijver, fotograaf, toneelspeler. Leven en werk passeren de revue, de dames bereiden zich goed voor en bellen bijvoorbeeld ook met familie en vrienden van de geïnterviewde. Ze praten gezellig en vrolijk, maar geven er ook blijk van het te bespreken werk te kennen.

Mijn favoriet is Jellie. Haar stem heeft soms een nasale bijklank die ik sexy vind.
Petra Possel doet kwalitatief niet voor haar onder, maar ik schrok wel toen ze, omstreeks een half jaar geleden, plotseling op de vrijdagavond een programma onder de titel ‘Mangiare’ ging presenteren. Dat is gebabbel over eten, drinken, koken, en wat dies meer zij. Een kok is de gast. Ik luister er verder niet naar.

Vanavond zag ik haar voor het eerst even op televisie. Het verband met Mangiare onmiddellijk duidelijk.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten